Friday, March 15, 2019

Albert En veteran från 1952 precis som jag

 Volvo T22 från 1952

I min barndom på 50-talet hade vi en Volvotraktor som gick på bensin och fotogen. Min far köpte den ny 1949. Det var säkert ett stort lyft från att bara köra med hästar för honom. Jag kan fortfarande minnas hur denna traktor lät och doften av fotogenavgaserna när den startades halvvarm. Det var mycket viktigt att stanna den på bensin om den skulle stå still och kallna helt. Annars hade man problem vid nästa uppstart. 
I mars 2019 hittade jag ett objekt i delar på FB market. Det var ett lågt pris och lagom transportavstånd så det blev affär






Det blev fullt lass hem. Hoppas nu inte att allt för mycket fattas bara

Hemkommen med de lösa delarna pålagda. Ser ju lite trevligare ut nu redan
Albert fick stå till sig lite under sommaren. För många andra projekt troligen


Äntligen provstart 






No comments: