Fynd platsen var längs en fabriksvägg i Ljungby. Full-lastad med skräp.
Första turen blev till tippen där såväl lämmar som skräp fick ta samma väg.
Hemma på parkeringen.
Skylten ger kult-känsla så det förslår. Den är tillverkad i zink eller möjligen aluminium.
Bröderna Oscarson i Skattkärr finns kvar fortfarande och tillverkar släp bland annat, ännu idag.
Bröderna Oscarson i Skattkärr finns kvar fortfarande och tillverkar släp bland annat, ännu idag.
Originalskylten och lamporna MÅSTE ju räddas....annars försvinner ju själen i släpet!
Detta åker med till blästring. Det blev ju inte mycket kvar av den gamla kärran!!
Sammanfogad igen med nya detaljer + de gamla.
Torsionsaxlar anno 1963.. Ja så här ser de oftast ut inuti!
Hur jag gjorde sen???
Den nyfikne som vill veta mer....går in på sverigeaxeln
Lackad och klar för montering. Snyggt! Tack Ari för de fina färgerna och ett bra jobb. Det passar ju perfekt.
Belysningsrampen klar.
Lucas Ranger satt ju på som original backlampa. Den får hänga med vidare också.
El kopplad enligt IP65
...och schema "blinka rätt"
Återuppbyggnad..Det fick bli råspontad gran. Hittade tyvärr inte fur som gått att tryckimpregnera
Lasyr får duga istället.
Besiktigad och klar....såhär långt.... Lite mera olja på flaket och eventuellt förhöjningslämmar så blir det ju riktigt bra. Ja vi får se vad det blir tillslut.
Och så lite kuriosa med
2 comments:
Hej jag har en precis likadan vagn.
Jag kan inte hitta ram/chassie nummret, vet du vart det finns stansat eller är det bara den stora gjutna skylten det står på?
Tack.
Mvh Peter
Hej Peter.
Ja det stämmer. Chassie numret finns endast på denna skylt. Hoppas du har den kvar....annars får du väl göra en skylt som kan funka. :)
Post a Comment